Revisions a 4.840 nenes i nens dels campaments sahrauís

Nenes i nens sahrauís sent revisats en una classe

El març es van iniciar les consultes a llars d’infants i escoles de primària dels campaments de població refugiada sahrauí. Per dur-les a terme, es van organitzar equips amb optometristes, auxiliars i personal d’Ulls del món que es va encarregar de coordinar les visites, parlar amb les famílies i registrar totes les dades per digitalitzar-les.

Durant el mes d’abril, es van visitar 22 llars d’infants. Les revisions les van fer tres optometristes, dos dels quals eren especialistes en teràpia visual infantil. Els cribratges es van fer amb retinoscopi i els casos que necessitaven una atenció més completa es van derivar al centre d’oftalmologia de l’Hospital Nacional de Rabuni. En total, es va revisar la visió a 824 nenes i 768 nens, dels quals 69 van necessitar derivació a la consulta del centre de Rabuni.

Durant la segona quinzena de març i el mes d’abril, es van fer revisions a 13 centres de primària de les wilaies de Smara i Auserd. Les consultes les van practicar dos optometristes especialitzats en retinoscopi, juntament amb l’optometrista de cada wilaia. Es van fer proves d’agudesa visual i exàmens bàsics amb làmpada de fenedura portàtil. Quan es detectava algun problema de visió, el cas es derivava a la consulta de cada wilaia, excepte els casos més complexos que necessitaven una atenció més especialitzada i que es van derivar al centre d’oftalmologia de Rabuni. En total, es va revisar la visió a 1.686 nenes i 1.562 nens, dels quals se’n van derivar 342.

El projecte Ulls del Sàhara compta amb la col·laboració de l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID).

Comparteix